marți, 31 mai 2011

365



Turnul cu ceasul ce indică ora 12 al Bisericii Evanghelice. (12, exact câte luni au trecut şi din Orăştie 365)

Au trecut 365 de zile şi cum spunea Imotep într-un comentariu: acum suntem "cu un an mai bătrâni sau mai deştepţi". Încă nu ştiu exact "de ce?" Orăştie 365. M-am hotărât oricum să renunţ la fotografii singulare şi să mă apuc de proiecte mai mici sau mai mari; mă gândeam să fac ceva cu 365 şi cu câte o poză pe zi... cum încă trăiesc în Orăştie, cum deseori mă plimb cu plăcere dezorientat cu aparatul la gât pe străduţele şi împrejurimile oraşului şi cum îmi vine să zic "ce oraş frumos", cum mă simt şi turist şi locuitor în acelaşi timp mi-am zis să fac practic două proiecte într-unul singur (şi 365 de poze şi poze cu oraşul Orăştie şi împrejurimile lui). Sper să existe cât mai multă lume care să se bucure de frumuseţea zonei Orăştie. Au trecut 365 de zile de muncă răbdătoare şi repetitivă; Majoritatea instantanee dar printre ele ţin să cred că şi câteva imagini reuşite; Las timpul să hotărască după care o să fac o selecţie finală şi finită. Mi-a făcut plăcere acest proiect, am nenunărate amintiri, deseori proiectul m-a motivat să ies din casă, tot datorită lui am reuşit să-mi fac ordine cu pozele în calculator, cu ocazia asta am realizat şi că un proiect devine o chestiune destul de simplă. Şi lucrul care mă încântă foarte mult la proiect este că văd ce am realizat până în acest moment şi cum am evoluat (constat şi un oarecare progres). Ce o să fac mai departe? Blogul (proiectul) Orăştie 365 o să-l închid. Eu o să iau o pauză, o să citesc... îs convins că în cărţi o să găsesc o benefică sursă de inspiraţie + că mi dor. Apropo de citit... citisem undeva că e păcat să laşi un proiect aşa pur şi simplu închis, să se aşeze praful pe el. Ei bine cândva acest Orăştie 365 o să-l mai şlefuiesc, o să mai adaug chestii pe la descrieri, poate o să pun în bara din dreapta un slide cu pozele cele mai apreciate...văd eu, poate o să-mi fac un album "Orăştie 365 şi mai câteva" pe facebook chiar daca mi-am zis că trebuie să închid acest capitol şi să merg mai departe.
Vă mulţumesc pentru vizită, aprecieri şi comentarii... toate cele bune!

*Bonus pentru ziua 365 vă prezint proiectul meu cu stejarul (Quercus robur) despre care v-am mai povestit aici pe blog...
"1 Stejar, 1 An - 12 Poze, 12 Luni":


*update: nu ştiu de ce ordinea pozelor din slide-ul de mai sus e una haotică, vă rog să daţi click pe "View all" pe urmă în noua pagină deschisă daţi click unde vedeţi că scrie "View as slideshow".

18 comentarii:

  1. Felicitari pentru munca depusa si pentru acest hobby. Prin aceste imagini mi-am dat si eu seama ca mai exista un loc superb in Romania care poate fi vizitat si care nu a fost inca invadat de giboni. :D
    Din poze nu prea mi-am dat seama cum arata parcul, dar am fost lamurit si n-am vazut inca o poza cu cladirea garii, insa mai am inca 80 de poze de vazut peste care o sa ma uit maine. ;)
    Multa putere de munca in continuare iti ureaza un clujean neoș! ;)

    PS. Ti-am bagat id-ul de mess deoarece mai vreau sa te intreb unele lucruri. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Imi vine sa plang ca se incheie acest minunat proiect:(...Caline,iti multumesc pentru ca mi-ai aratat o alta fatza a orasului in care m-am nascut,o fatza frumoasa,surprinzatoare.Multumiri si pentru ca ti-ai rapit din timpul tau personal sa faci asta si pentru ca ai avut curajul sa arati tuturor pozele tale.Bafta in proiectele ce vor urma!:) I will miss Orăştie 365...:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Pai pe noi cui ne lasi? Un an intreg, ca a fost frig, ca a plouat, ca a fost canicula, ca te-a durut spatele sau maseaua, ca ai fost trist, ca ai infruntat probleme de viata, NOI, am avut poza noastra zilnica!!! Asezati confortabil langa un monitor, nu a trebuit decat sa apasam pe mouse si asa am venit si noi cu tine.
    Ei bine, sa stii ca am indragit aceasta aventura si ne-ai "fidelizat" :)
    Sa surprinzi lumea in continuare si sa o fixezi cum stii tu mai bine. Cand ai nevoie de noi, da o strigare si venim :)
    Pentru top 12, lasa-ne o saptamana sa analizam, dar explica-ne cum sa trimitem si unde.
    Bravoooooooooooooooo!!!!!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Bravo Caline!
    Mie imi pare rau ca s-a terminat proiectul tau ca imi placea sa vad Orastia prin perspectiva obiectivelor tale! Dar meriti si tu o pauza :).
    Sun convins ca o sa ai si alte proiecte cu poze la fel daca nu si mai reusite...pt. ca din ce am vazut ai evoluat destul de mult spre a devenii un fotograf cu experientza ;)

    Numai bine,
    Andrei Lazar

    RăspundețiȘtergere
  5. Va tare multumesc.
    Imotep, sa sti ca printre treburile mele de zi cu zi chiar daca nu mi-am facut timp pentru pasiunea de a face poze chiar in fiecare zi(uneori mi-a fost chiar imposibil), pentru VOI mi-am facut timp pentru a posta aici zi de zi...asta asa in semn de recompensa ca ati venit cu mine peste tot :) In legatura cu top 12... nu e nici o graba, cand va plictisiti navigati prin arhiva, eventual selectati o singura categorie de poze si topul mi-l puteti trimite pe mail (calin.jorza@yahoo.com) sau printr-un comentariu aici...oricum.
    Andrei, ma bucur tare ca ti-a placut felul in care am realizat imaginile din Orastie cu ajutorul singurelor mele obiective din viata...cele ale aparatului foto :) Nu stiu daca o sa ajung vreodata fotograf si mai ales cu experienta... sper totusi ca in toamna sa reusesc la o scoala de fotografie si sa devin unul amator :)

    Toate cele bune! Sper sa ne revedem cat mai curand!

    RăspundețiȘtergere
  6. felicitari caline! o idee creativa (caracteristica pe care o apreciez cel mai mult inainte de orice altceva) si dusa cu succes pana la sfarsit.

    ti-as fi lasat mai multe comentarii, dar cum am fost partas la 1/3 (estimez eu) din pozele pe care le-ai facut pentru a le posta aici, mi-am exprimat parerea fiind de fata.

    RăspundețiȘtergere
  7. felicitari calin! proiectul merita niste beri baute si povestite, zilele astea!

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumesc amice Andrei! Tie ar fi trebuit sa iti multumesc in mod special pentru ca ai fost martor cu mine cred si eu ca in jur de 1/3 daca nu 1/2 sau mai mult din poze. Cred ca a fost interesant pentru tine sa-mi urmaresti pozele, cunoscandu-ma si in viata de zi cu zi si mai ales exersandu-ne ochii impreuna. Cu tine am vorbit cel mai mult despre fotografie si cu tine am si cele mai multe amintiri legate de proiectul asta... sunt asa multe ca nu mi le pot aduce aminte pe toate la ora asta, is cateva cu adevarat memorabile... nu ai cum sa nu mai ti minte cele -20 de grade de pe Dealul Mic sau tot de pe Dealul Mic invazia si muscaturile de tantari, zilele de vara in care am uitat de cate ori am facut pana la roata de bicicleta si numa la distante de cativa km de Orastie :)) ...pfoai sau atunci cand am fost inconjurati de cei vre-o 7,8 sau 9 caini ciobanesti (nici nu am fost in stare sa ii numaram pe toti :)))
    Iti tare multumesc pentru tot!

    RăspundețiȘtergere
  9. Multumesc si tie Bogdane... si tu mi-ai fost martor la cateva poze. Bine zici, proiectul merita sarbatorit :)

    RăspundețiȘtergere
  10. ...un proiect frumos, bine realizat si care ne-a invatat multe despre orasul in care traim.
    Felicitari !

    RăspundețiȘtergere
  11. am luat o pauza,am revazut fotografiile si am ales top 12: 12,50,69,114,146,167,203,245,264,303,317,356.dupa ce primesti toate topurile,sa faci si un top 3.

    RăspundețiȘtergere
  12. Calin, daca ai fost insotit de Andrei Stancu, nu puteai sa mergi la fotografiat in mai buna companie, pentru ca eu am vazut si fotografiile lui pe net si sunt exceptionale. Felicitari inca o data si incercati sa fiti prezenti cat mai mult pe net ca sa va gasim :)

    RăspundețiȘtergere
  13. Cristiana, ma bucur ca ti-a placut. Multumesc pentru apreciere.
    Anca, multumesc foarte mult pentru top-ul tau.
    Imotep, sa sti ca am avut mare noroc cu Andrei...cum i-am spus si lui intr-un comentariu anterior: ne-am exersat ochii impreuna, si tot impreuna am invatat multe lucruri despre fotografie in general. Cine stie... nu va fi exclus sa facem un proiect impreuna :)

    RăspundețiȘtergere
  14. multumesc Imotep pentru aprecieri. in ultimul timp nu m-am mai prea ocupat de fotografie, dar sper ca in viitorul apropiat sa ma reapuc de pozat.

    RăspundețiȘtergere
  15. Un proiect frumos, dus cu mult profesionalism pana la sfarsit ! Felicitari si iti multumesc ca mi-ai dat posibilitatea sa vad aceste poze minunate.

    RăspundețiȘtergere
  16. Regretul meu cel mai profund este ca nu o sa mai am informatii factuale despre orasul nostru drag...
    Dar cum orice sfarsit este un inceput, lansez o provocare: portretele oamenilor din Orastie!

    RăspundețiȘtergere
  17. iti multumesc pentru poze; m-ai transportat in orasul meu natal si atit pozele cit si comentariile si subiectele sint extrem de inspirate
    nu am cuvinte sa-ti exprim bucuria adusa in sufletul unui orastian emigrat in Florida!
    succes cu talentul tau!

    RăspundețiȘtergere